niedziela, 8 lipca 2012

XIV NIEDZIELA ZWYKŁA

 Łk 4,18                          
                                          Duch Pański spoczywa na Mnie,
                                 posłał Mnie, abym ubogim niósł dobrą nowinę.

    Ewangelia opisująca zdarzenie w Nazarecie, gdy Pan Jezus przyszedł do synagogi nauczać. Żyjąc od dzieciństwa w Nazarecie, przez trzydzieści lat nie wyróżniał się w swoim otoczeniu. Zarozumiali Nazaretańczycy nie mogli zrozumieć. że ktoś podobny do nich, wzrastający zwyczajnie wśród nich i wykonujący skromny zawód może być prorokiem, Mesjaszem, Synem Bożym. Odrzucili Jezusa. A Jezus mówił im: "Tylko w swojej ojczyźnie, wśród swoich krewnych i w swoim domu może być prorok tak lekceważony." (Mk 6,4).
   Jeśli więc w swoim życiu napotykamy różne trudności, które wydają się nam jak góry nie do przebycia, jeśli mamy wady, które trudno nam przezwyciężyć, doświadczenia, których nie umiemy przyjąć – przypatrzmy się sobie i zapytajmy: jaka jest moja wiara? Czy dążę do umocnienia przez słuchanie Słowa Bożego? Ono jest światłem, źródłem i przewodnikiem na drodze wiary. Ono może doprowadzić do wiary bez powątpiewania. Słuchajmy Słowa Bożego, przekazujmy je dalej, głośmy je tym, którzy Słowa nie znają, nie chcą o Nim pamiętać lub zdążyli zapomnieć. Bądźmy dla nich prorokami.
    Boże, wspomóż nas w rozumieniu i głoszeniu Twego Słowa, byśmy mogli Nim żyć i tłumaczyć Je tym, którzy Słowa szukają.

6 komentarzy:

  1. No cóż, akurat przezywam czas powątpiewania; a chociaż kurczowo trzymam się krzyża Chrystusa, to jakoś tak smutno na duszy;
    P.S. podoba mi się ta strona; dobrze zaprojektowana, bo na onecie naprawdę ciężko coś stworzyć; pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Basiu :) Dzięki, że mnie znalazłaś :) Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pismo św., Dobra Nowina, Ewangelia.. tyle słów, a tak na prawdę JEDNOŚĆ.
    Kiedyś dzięki Ewangelii i cudownym słowom płynącym podczas kazania z ust kapłana - nawróciłam się.
    To były najpiękniejsze słowa jakie w życiu usłyszałam.
    Zmieniły moje życie.
    Mogłam popełnić tysiące błędów i grzechów zaraz po ich usłyszeniu, ale nigdy nie chciałabym cofnąć czasu i zmienić swojego życia. To był przełomowy czas. Naprawa siebie, duszy, serca. Po usłyszeniu krótkiego fragmentu Ewangelii.

    OdpowiedzUsuń
  4. To wspaniałe świadectwo :) Dzięki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń