niedziela, 21 maja 2017

VI NIEDZIELA WIELKANOCNA

Znalezione obrazy dla zapytania 6 niedziela wielkanocna rok a J 14,15–21
Jezus powiedział do swoich uczniów: „Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze,Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widziani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie.
Nie zostawię was sierotami. Przyjdę do was. Jeszcze chwila, a świat nie będzie już Mnie oglądał. Ale wy Mnie widzicie, ponieważ Ja żyję i wy żyć będziecie.W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was.
Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie”.
    Jezus zmartwychwstały jest także w ruchu. Spotykamy Go w Galilei i Jerozolimie, w drodze do Emaus. On wie, że idzie dalej do Ojca. Musi tę prawdę przekazać swoim uczniom, aby ponownie nie pogrążyli się w zwątpieniu utraty. W tym kontekście jest szczególnie interesujący dzisiejszy fragment Ewangelii spisany przez św. Jana. Otóż św. Jan pisze językiem zakochanego. Jest to przekaz powściągliwy, pełen tajemniczej symboliki, jakby szept ukochanego do oblubienicy. Bo właśnie tak ma wyglądać Wniebowstąpienie Jezusa, które wkrótce nastąpi. A Słowo Boga skierowało do nas dzisiaj miłosne wyznanie i obietnicę.
 Jezus mówi: „Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania”. Jeżeli… Właśnie – czy ja, czy moja dusza miłuje Cię, Panie? Czy wiem, o jakie przykazania Ci chodzi? Te dziesięć z Góry Synaj? Czy te, które rozwinąłeś, abym lepiej rozumiała, w Kazaniu na Górze? Czy pragnę być tak jak Ty? Czy szczerze chcę być Twoją Oblubienicą, która we wszystkim podoba się Tobie? To stwierdzenie Jezusa rozpala moją miłość i wyobraźnię. Odkrywam, że Jemu  zależy na mnie, bo obiecuje za moją wierność towarzystwo Swoje i Ojca poprzez Ducha Świętego. „Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze, Ducha Prawdy”… To znaczy, że już nigdy nie pozostanę sama po Jego Wniebowstąpieniu, a moją duszę wypełni obecność Trójcy Świętej.
   To jest najpiękniejsza Nowina, jaką może usłyszeć chrześcijanin. Nie zostaniesz sierotą! Zawsze Ten, który jest , czyli wiatr, czyli poruszający się, będzie we mnie i tobie, i z nami będzie współpracował. To znaczy już mogę wyglądać łaski tych obiecanych darów, bez których nasze życie jest udręką, zmartwieniem, pasmem smutku, nierozumnego cierpienia. Już czekam na mądrość, męstwo, rozróżnianie, rozumowanie, na bojaźń pańską. Z drżeniem otrzymania tego skarbu ponownie zanurzam się w Ewangelię. Wiem, że Twoje przykazania są prawdą, że mogę je zachować wpatrując się w Twoje spokojne oblicze, kontemplując Drogę Krzyżową.
Sama z siebie potrafię tylko grzeszyć. Lecz z Twoim Duchem wszystko dobre jest możliwe. „Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię siebie”.

6 komentarzy:

  1. Stanowczo zbyt dużo sami sobie przypisujemy. Tymczasem to Duch Święty w nas działa i podpowiada nam, co mamy robić, jak reagować... Jest w tym również nasza zasługa, bo to w końcu są nasze decyzje - Duch Święty podpowiada, ale my wybieramy to, co On nam wskazał. No a ten wybór nie zawsze jest taki oczywisty - ileż to razy On nam wskazuje, a my i tak wybieramy coś zupełnie innego. Ta gotowość do wypełniania woli Bożej nie u każdego i nie przez cały czas jest nam dana. Tym ważniejsza jest ta świadomość, że możemy na nim polegać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest najważniejsze polegać na Duchu Św.Rozpoczęła się nowenna do Ducha Świętego - zachęcam wszystkich do odprawiania tej nowenny, a Duch Święty będzie w naszym życiu wielkim doradcą.

      Usuń
  2. Dla mnie najwazniejsze jest to, ze jest mozliwe personalnie znac Pana Jezusa i Boga Ojca. Jest mozliwe i dostepne milowac Boga i miec,slyszec ,widziec, czuc, Jego Ducha.

    2 List Sw. Piotra 1:3 ... Boska Jego wszechmoc udzielila nam tego wszystkiego, co sie odnosi do zycia i poboznosci, przez POZNANIE Tego, ktory powolal nas swoja chwala i doskonaloscia.

    Ew. Wedlug Sw. Jana 17:3 A to jest zycie wieczne: aby ZNALI Ciebie, jedynego prawdziwego Boga, oraz Tego ktorego poslales, Jezusa Chrystusa.

    Hallelujah!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczekujmy z radością i ufnością na przyjście Ducha św. i ufajmy :)

      Usuń
  3. "Jeszcze chwila, a świat nie będzie już Mnie oglądał...." to jest rozstanie, pożegnanie. Co w takiej chwili powiedzieć?
    Jezu ufam Tobie! Boże, mój Panie, nie moja ale Twoja wola niech się stanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak,wola PANA niech się dzieje w naszym życiu,a wszystko będzie w najlepszym porządku :) Pozdrawiam :)

      Usuń