sobota, 16 kwietnia 2016

NIEDZIELA DOBREGO PASTERZA

         
                             
„Jezus powiedział: Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy” 
      Dzisiejsza Niedziela została nazwana Niedzielą Dobrego Pasterza. Jezus jest Dobrym Pasterzem; Prawdziwym Pasterzem, który oddaje życie za owce. Nie panuje nad nimi, ale służy. Owce rozpoznają Go po głosie.
      Między nami a Jezusem, Dobrym Pasterzem istnieje osobowa, intymna relacja. Dla Jezusa nikt nie jest częścią tłumu, jednym z wielu, pionkiem na szachownicy, którego można bez trudu zastąpić innym. Każdy jest jedyny, wyjątkowy, niepowtarzalny. Nie istnieje człowiek przeciętny, typowy, standardowy. Mądrość ludowa głosi, że Bóg stworzył człowieka, a potem wyrzucił matrycę. Czyli, każdy z nas jest jakby jedynym egzemplarzem i otrzymuje od Boga swoiste talenty i misje.
Mówimy, że nie ma ludzi niezastąpionych. To stwierdzenie jest nie do końca prawdziwe. Każdy w pewnym sensie jest niezastąpiony. Z punktu mojej osobowości, mojej tożsamości, mojego „ja”, mojej życiowej misji, jestem niezastąpiony. To jest „moje imię”, które czyni mnie wyjątkowym „w oczach Boga”, Dobrego Pasterza.
                                   Czy mogę powiedzieć, że Jezus jest moim Pasterzem?
                                       
                                                                     
                                              Znalezione obrazy dla zapytania nIEDZIELA dOBREGO pASTERZA

4 komentarze:

  1. Sam pisałem kiedyś w Listach..., że każdy jest jeden, jedyny, niepowtarzalny, ale gdy tak popatrzę na siebie, to mam jednak co do tego poważne wątpliwości. Przeciętniak, oj, przeciętniak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo bym chciała, pragnę, aby Jezus był moim Pasterzem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już dużo, że tego pragniesz :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Nie powiedziałabym tego, że jesteś przeciętniak :) Ale, że jesteśmy niepowtarzalni to tak :)

    OdpowiedzUsuń