sobota, 22 grudnia 2012

4 NIEDZIELA ADWENTU

       alt   (Łk 1,39-45)
... Gdy Elżbieta usłyszała pozdrowienie Maryi, poruszyło się dzieciątko w jej łonie, a Duch Święty napełnił Elżbietę. Wydała ona okrzyk i powiedziała: Błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony jest owoc Twojego łona. A skądże mi to, że Matka mojego Pana przychodzi do mnie? ...
     Błogosławiona jesteś, któraś uwierzyła, że spełnią się słowa powiedziane Ci od Pana.

   W ostatnią niedzielę Adwentu, liturgia przypomina nam o nawiedzeniu przez Maryję swej krewnej Elżbiety. Maryja jest już w stanie błogosławionym i spieszy z pomocą Elżbiecie, która też cieszy się swoim macierzyństwem. Spotkały się dwie kobiety, oczekujące narodzin swoich synów. Dwie kobiety, które mocno uwierzyły, że ich dzieci są darem od Pana Boga. Ciekawe, o czym rozmawiały w czasie, kiedy Maryja mieszkała u Elżbiety ?           
   Kobiety są wyjątkowe. Wyjątkowe są ich przeżycia, emocje. Mężczyźni nie mają bezpośredniego dostępu do takich przeżyć. Ale mogą towarzyszyć kobietom, słuchając ich, wczuwając się w ich radość, a także w niedogodności, które przeżywają. Mogą też mocno wierzyć, że ich dzieci są prawdziwym darem Pana Boga. W zachwycie wielbić Pana za to, że wypełnia dane obietnice. Za to, że stworzył kobiety, które są dla nas tak niepojęte i tak niesamowite.
   W tych ostatnich dniach Adwentu, Maryja daje nam piękny przykład, że w każdej sytuacji, nawet trudnej dla siebie, należy pamiętać o innych, bardziej potrzebujących.
      Pan jest już bardzo blisko. Otwórzmy hojnie swe serca na Niego i na swego bliźniego.
 

6 komentarzy:

  1. Ano nie mamy dostępu do tych przeżyć, ale rzeczywiście możemy wierzyć, że nasze dzieci (zawsze - a nie tylko w tak niezwykłych okolicznościach, jak Elżbiety, a tym bardziej Maryi) są darem Pana Boga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przekonana, że są darem od Boga. Nie rozumiem dlaczego nie masz do tego dostępu, przecież masz dzieci i wydaje mi się, że był to dar od BOGA ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ Siostra napisała Kobiety są wyjątkowe. Wyjątkowe są ich przeżycia, emocje. Mężczyźni nie mają bezpośredniego dostępu do takich przeżyć.
      ...
      Mogą też mocno wierzyć, że ich dzieci są prawdziwym darem Pana Boga.

      - ja po prostu do tego nawiązywałem (znowu się potwierdza, że to dobrze, że już nic nie piszę - jeszcze powinienem przestać bywać u innych, bo nie jestem komunikatywny).

      Usuń
    2. Dlaczego nie powinieneś bywać u innych ? Przecież to ja Ciebie nie zrozumiałam, może jestem mało domyślna :) Nie przesadzaj Leszku :) Bywaj u mnie, zapraszam zawsze :)

      Usuń
  3. Droga Siostro, niech Boża Dziecina z okazji zbliżających się Świąt obdarza wszystkimi potrzebnymi łaskami.
    Maryja przynosi światu najpiękniejszy dar - Pana Jezusa. Tylko że świat nie zawsze potrafi ten dar przyjąć. Niech Maryja uczy nas oczekiwania na Pana, służenia innym. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie Ci dziękuję :) Również, życzę wielkiego i radosnego świętowania, a Dziecię Jezus niech opromienia Swoja MIŁOŚCIĄ, każdy Twój dzień w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń